Wijnkoperij De Gouden Ton Franchise Groep

Wijnkoperij De Gouden Ton is synoniem aan specialisten met een passie voor wijn. Echte kwaliteitswinkels met een eigen gezicht en identiteit;

  • • Goede service, persoonlijke aandacht en kennis van zaken;
  • • Hoogwaardige wijnen, puur, eerlijk en herkenbaar;
  • • Eigentijdse marketing, onder meer met een moderne webshop, een eigen magazine en landelijke & regionale evenementen;
  • • Ondersteuning vanuit de franchiseorganisatie en collega ondernemers;
  • • Centrale inkooporganisatie.
  • • Ondernemers met passie voor wijn
  • Wijnkoperij De Gouden Ton Franchise Groep is ontstaan toen Fonger Kranenburg besloot een vestiging van de succesvolle Wijnkoperij De Gouden Ton in Den Haag naar Amsterdam te halen. Inmiddels is de groep uitgegroeid tot een verzameling van kwaliteitswinkels met een stevige reputatie, die zich kenmerken door een heel eigen karakter. Anders gezegd: de Wijnkoperij De Gouden Ton Franchise Groep is een verzameling individuele specialisten met passie voor wijn. Die zoveel tijd nemen voor hun klant als nodig is. Echte kwaliteitswinkels, geen prijsvechters en bovenal met een heel eigen koers.

    Wijnkoperij De Gouden Ton richt zich op mensen die gevoelig zijn voor goede service en persoonlijke aandacht. Dit is één van de belangrijkste redenen om naar een wijnspeciaalzaak te gaan. Zowel de verwende wijnliefhebber als de wijndrinker die de supermarkt is ontgroeid kan daarom terecht bij Wijnkoperij De Gouden Ton. Behalve voor particulieren is Wijnkoperij De Gouden Ton er ook voor de lokale horeca en de zakelijke markt.

    Onze producten

    Onze producten zijn van hoge kwaliteit, puur, eerlijk, herkenbaar en de meesten hebben al flinke naamsbekendheid, zowel bij particulieren als in de horeca. De producenten waar we inkopen werken veelal met respect voor de natuur of zijn gecertificeerd biologisch/biologisch‐dynamisch. We voeren bekende, grotere merken, maar worden nog altijd blij als we een kleine producent vinden die unieke wijnen maakt. Van de ongeveer 800 wijnen zijn er overigens wel zo’n 100 onder de 10 euro. Maar ondanks dat is Wijnkoperij De Gouden Ton geen prijsvechter. Een duidelijke filosofie en kwaliteitsbesef dus, die wij met onze winkels uitdragen zonder teveel babbels. Wij zijn een plek voor wijnliefhebbers, geen elitaire winkels.

    Marketing

    Wijnkoperij De Gouden Ton doet veel aan promotie, om verder te bouwen aan ons merk en om het assortiment onder de aandacht te brengen. Zo zijn er gezamenlijke landelijke promoties, maar ook kleinere lokale acties. Twee keer per jaar geven we bovendien SENS uit, een themamagazine met boeiende content voor de wijnliefhebber, vanzelfsprekend inclusief gerichte aanbiedingen.

    Iets voor jou?

    In enkele regio’s in Nederland is er nog ruimte voor een nieuwe winkel van Wijnkoperij De Gouden Ton. Ook hier zijn er plaatsen waar de bewoners zitten te wachten op een specialist met de beste wijnen. De mensen die wij zoeken zijn behalve wijnkenner vooral gedreven ondernemers. Je bent regionaal al een autoriteit op het gebied van wijn of hebt de potentie en ambitie dit te worden. Het is belangrijk om te weten dat wij niet de ambitie hebben om de grootste te worden. Het waarborgen van de kwaliteit van onze winkels en ondernemers staat voorop.

    Smaakt dit naar meer? Neem dan contact met ons op via 071‐5683310, of stuur een e‐mail naar franchise@degoudenton.nl.